سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید آنلاین دانشجویان

قسمتی از متن پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

اعتماد الکترونیک و توسعه تجارت الکترونیک

در سال های اخیر بهره گیری از اینترنت و تجارت الکترونیک به گونه فزاینده ای رو به افزایش می باشد و میلیون ها نفر از کاربران اینترنت در سراسر جهان به جستجوی اینترنتی و درگیر شدن در فعالیت های گسترده و بهنگام تجارت الکترونیک می پردازند. اما براساس گزارشات مؤسسات معتبر فعال سیستم های اطلاعاتی و کنترلی، بحث اعتماد به عنوان مبحثی اساسی در مقوله تجارت الکترونیک باقی مانده می باشد (Pourshahid and Tran,2007 ). محققان همواره از اعتماد به عنوان عاملی با اهمیت برای خرید به هنگام یاد می کنند (Teo, 2002). در حالی که بیشتر مطالعات بر سیستم های اطلاعاتی متمرکز شده می باشد، اما بسیاری از مطالعات به سمت اعتماد در تجارت الکترونیک متمایل گردیده اند (Pennanen, 2009). سیستم های مدیریت اعتماد، می توانند در کاهش ریسک تجارت الکترونیک، نقشی اساسی اعمال نمایند و برقراری روابط هر فرد با دیگری از طریق ارتباط الکترونیکی در فضای دیجیتالی را آسان تر و با ریسک کمتری همراه سازند. از آنجا که افراد در این فضای مجازی، ارتباط رو در رو و مستقیم با یکدیگر و نیز هیچ گونه آگاهی و شناختی از یکدیگر ندارند، وجود سیستمی که به کاربران اجازه دهد ارتباطات امن تر و مطمئن تری به دست آورند، به شدت مورد نیاز می باشد. به گونه کلی از اعتماد به عنوان یکی از عواملی که منجر به موفقیت توسعه تجارت الکترونیک میشود، نام برده می گردد (Wang and Henry, 2005). همچنین می توان از کیفیت سیستم تجارت الکترونیک و کیفیت رضایت مشتریان و نیز امنیت سیستم و پشتیبانی و خدمات به عنوان عوامل اصلی توسعه سیستم تجارت الکترونیک نام برد. به دلیل اینکه کاربران سیستم های تجارت الکترونیک، اغلب اعضای سازمانی که سیستم را تهیه کرده اند، نیستند در اهداف سیستم تجارت الکترونیک مشارکت نمی کنند. پس به دو عامل اضافی اعتماد و پشتیبانی و خدمات نیاز می باشد . این دو عامل ارتباط بین بهره گیری از سیستم و رضایت مشتری از تجارت الکترونیک را مشخص می کند. پشتیبانی و خدمات، می تواند شامل رضایت و کاربرد باشد که کیفیت رضایت به ویژگی هایی مانند صحت و دقت، به روز کردن، جامعیت، قابلیت درک، خطوط زمانی، قابلیت اتکا و ارتباط تصریح می کند. همچنین در ارتباط با کاربرد تجارت الکترونیک می توان اظهار داشت که بهره گیری از سیستم های تجارت الکترونیک می تواند به خدمات اطلاعاتی، معاملاتی یا مشتری تقسیم گردد. بهره گیری اطلاعاتی، می تواند به بهره گیری عمومی از اطلاعات عادی که بر روی سایت های تجارت الکترونیک فراهم شده و نیز بهره گیری اختصاصی برای در خواست های خاص به وسیله مشتریان تقسیم گردد. بهره گیری از تجارت الکترونیک و رضایت می تواند به وسیله بحث امنیت و مسائل شخصی و خصوصی تحت تاثیر بگیرد. نگرانی­های واقعی یا درک شده از افشا شدن  اطلاعات شخصی و احساس عدم امنیت مشتریان، چالش هایی را برای عملکرد مناسب تجارت الکترونیک فراهم می کند. امنیت به محافظت از اطلاعات یا سیستم ها از اختلال تصریح می کند. فقدان امنیت و نگرانی های همراه با آن، یکی از عواملی می باشد که در بیشتر مطالعات به عنوان عاملی اثر گذار بر رشد و توسعه تجارت معرفی شده می باشد. مسائل خصوصی به توانایی یک فرد برای نگهداری مطمئن هویت­اش در طول تعامل با سیستم تجارت الکترونیک و محافظت از انواع مختلف داده که جمع آوری شده می باشد، تصریح می کند (Molla and Licker, 2001 ).  بنا بر نظر بالدوین[1] و همکاران  (2001) اعتمادسازی که سنگ زیربنای توسعه تجارت الکترونیک می باشد، منجر به توسعه تجارت الکترونیک می­گردد (رحیم نیا و همکاران، 1390).

[1] Baldwin

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش :

هدف اصلی:

اهداف فرعی

  • سنجش ارتباط بین قیمت محصولات و تصمیم خرید آنلاین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش ارتباط کیفیت محصول و تصمیم خرید آنلاین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش ارتباط اعتماد به وب سایت و تصمیم خرید آنلاین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش ارتباط توجه مصرف کننده و تصمیم خرید آنلاین در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش ارتباط خواسته های مصرف کننده و تصمیم خرید آنلاین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش ارتباط تصمیم خرید آنلاین و تکرار رفتار خرید در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت