سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید آنلاین دانشجویان

قسمتی از متن پایان نامه :

شرایط تحویل کالا

خریدار  اینترنتی خواهان  توزیع  سریع  محصول  خریداری شده  پس  از  خرید  می­باشد.  او  همچنین  به  ارائه  تضمین از طرف فروشنده برای تحویل درست کالا و امکان  برگرداندن کالا در صورت معیوب  بودن  نیاز دارد.کالای خریداری  شده  بایستی  در  زمان  تعیین شده  و  با  همان  شرایط  ذکر  شده  در سایت یا  قرارداد  الکترونیکی، تحویل مشتری گردد (شفیع زاده و همکاران، 1391).

 

2-10-3) خدمات مشتری

خدمات  مشتری  یک  کارکرد  حمایتی  دارد  که  برای تحقق مبادله  مورد  نیاز  می باشد.  خدمات  مشتری  شامل: انعطاف پذیری (نحوه پرداخت و تحویل)،  صحت تحویل سفارش، وضعیت محصولات دریافت شده  و پاسخگو بودن می باشد. همچنین تئوری رفتار عقلایی (Ajzen & fishbein,1980) اظهار  می کند  که تمایلات  افراد  از  نگرشهای آنان  نشأت می گیرد  زیرا  ارتباط  میان  این  دو  ارتباط ای مستقیم  بوده  و هیچ عامل مداخله گری میان نیت و توجه وجود ندارد. بررسیها پیرامون رفتار مصرف کننده الکترونیکی حاکی از این مطلب میباشد که وقتی مصرف کنندگان تجربیات رضایت  بخش  بیشتری  در  ارتباط  با  خرید الکترونیکی به دست آورند، بیشتر به فروشنده اعتماد کرده و پس تبدیل  به  یک  مشتری  ثابت  خواهند  گردید. به وقوع  پیوستن  خرید از  یک  خرده فروش میتواند  تحت تاثیر تمایل  به  خرید مصرف کننده  نسبت  به  آن  خرده فروش  قرار گیرد. فرآیند  خرید مشتری،  شامل مجموعه ای از مراحل چندگانه به  هم  پیوسته شامل: جمع آوری اطلاعات، ارزیابی، فروشندگان،  ارزیابی گزینه ها،  ارزیابی خرید  و  ارزیابی  پس از خرید  می باشد (.(Engel et al, 1993

جهت ارزیابی  تقاضای اطلاعاتی خدمات، زیتامل [1] در این راستا در سال 1981 میلادی چارچوبی بر اساس جستجوی ذاتی، تجربه و اعتماد به کیفیت محصولات ارائه کرده می باشد (Dennis et al., 2009). زیرا خرید الکترونیکی تقریبا روشی جدید میباشد، پس مشتریان با در نظر داشتن جدید بودن خرید الکترونیکی، آن را نسبت به خرید سنتی تا حدودی پرخطرترمی انگارند، پس کوشش میکنند در خریدهای الکترونیکی بر تجربیات گذشته خویش اتکا کنند (Lee and tan, 2003).

مادامی که خریداران الکترونیکی در فرآیند خرید به تجارب بیشتری دست می یابند، اعتماد آنها افزایش یافته، اندازه خریدشان بیشتر می گردد و نگرانی آنها کاهش می یابد (Chen and Barnes, 2007).  در نظر داشتن جنبه دیگر رفتار مصرف کننده یعنی یادگیری بسیار مهم می باشد (Bettman‚1979). اگر وب سایت یک خرده فروش به گونه ای باشد که نحوه بهره گیری از آن سایت را به کاربر (خریدار) بیاموزد آن گاه این امر موجب کاراتر شدن و جذابیت هر چه بیشتر سایت شده و تمایل به خرید را در مصرف کنندگان افزایش می­دهد (Johnson et al., 2007, Bhatangar & Ghose, 2004).

[1] Zeithaml

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش :

هدف اصلی:

    شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • مطالعه عوامل موثر بر خرید آنلاین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

اهداف فرعی

  • سنجش ارتباط بین قیمت محصولات و تصمیم خرید آنلاین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش ارتباط کیفیت محصول و تصمیم خرید آنلاین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش ارتباط اعتماد به وب سایت و تصمیم خرید آنلاین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش ارتباط توجه مصرف کننده و تصمیم خرید آنلاین در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش ارتباط خواسته های مصرف کننده و تصمیم خرید آنلاین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش ارتباط تصمیم خرید آنلاین و تکرار رفتار خرید در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت